Tutoriál - co je nového?
Vydáno dne 13. 09. 2011 (1667 přečtení)
Pamatujete si na svoje tutoriálové začátky? Zavzpomínáme na staré časy a přiučíme se něčemu novému *usmál se*
Trocha Historie
První verze tutoriálu byla spuštěna 20. března 2005, kdy si celý systém vzal na starosti GM Longar. Od tohoto dne jste byli povinni projít přípravným a naučným systémem pro další existenci ve hře. Bez pár dní byl Kelevar 3 roky bez tutoriálu. Myslím, že toto byl krok kupředu. Pamatujete ty časy, kdy se u banky proháněla Matka příroda? *usmál se*. Věřím, že ano.
První turnaj proběhl 30. dubna 2005. Již zde se objevují na tutoriál kvalitní výsledky v lukostřelbě- Pall Mall (175) - na tutoriál slušné
Renovace a pravidla
Za celý vývoj tutoriálu se měnila pravidla. Například doba, po kterou jste mohli být v tutoriále, byla upravena z původních 2 měsíců na měsíc jeden. "Dvouměsíční" pravidlo trvalo necelý rok. Na začátku února roku 2006 bylo pravidlo upraveno do podoby, kterou známe dnes.
Za těch několik let prošel tutoriál mnoho úpravami. Hodně tomu pomohl přechod na novou sphéru, kdy se tutoriál musel systémově dosti upravit. Řešily se problémy s quest systémem, spawnem npc a mnoho dalšího. Dá se říci, že celá kostra tutoriálu vypadá pořád stejně.
Včera, dnes a zítra
Poslední dobou se o tutoriál stará pokaždé někdo jiný. Před půl rokem se o něj staral Tristan, po jeho odchodu zde byl nástin, že kasu bude držet Memory, ale z toho nějak sešlo. Nakonec tutoriál spadl do klína Aeneasovi, jako tomu bylo dříve. Dodnes se o tutoriál snaží starat. Doufám, že mu to vydrží.
"Horká novinka"
Začátkem března byl upraven quest systém. Tuto renovaci má na svědomí zesnulý GM Tristan, který v této věci udělal mnoho práce. Myslím, že za odvedenou práci pro tutoriál si každý GM zaslouží obdiv a úctu. Přeci jenom je to jedna z nejdůležitějších součástí našeho shardu.
Nový quest systém má stejnou podobu jako systém ve světě. Souhrn všech questů si můžete prostudovat na patřičné stránce Odkaz
Trocha kritiky
Nebyl bych to já, abych si nenašel pár chyb, které jsou celkem zásadní. Co poklady? Poklad v tutoriále se mi silně nelíbí. Včera jsem měl tu čest jeden otevřít. Na konci dungeonu leží truhla, a v ní na tutoriálové poměry velice bohatý poklad. Mimo kompletu, který je na obrázku níže, se v truhle objevilo 27 000 zlatých, nějaký skill booky na mageru a blacksmith. Otázka zní... není to přehnané na tutoriál? Ani ve světe nenajdete takto bohatý poklad.
Co skill alchemy? V celém tutorále nemáte šanci si dobře vytrénovat skill alchemy. Jako jediný... Přijde mi, že je to celkem škoda, když na poli rostou stovky bylinek. Jako jediný výrobní skill ho musíte trénovat růčo fůčo bez pomoci questu.
Odtahový systém NPC? Bojovník Krudd zadává questy na zabíjení NPC. Těžká monstra, jako je například Ice Elemental nebo Earth Elemental lze lehce přechytračit a splnit tak quest. Chtělo by to úpravu.
Přeplácanost bannerů? Myslím, že po celém tutoriále je až moc tabulek, bannerů a vývesek. Doslova na každém kroku narazíte na nějakou tu tabulku o úpravě quest systému. Dále není moc vkusná reklama na Krondor. Toto je tutoriál...
Příští vydání se mrkneme na to, jak rychle jsme schopní udělat tutoriál. Obětuju několik hodin a změříme čas. *usmál se*
( Celý článek | Autor: Walmar IV. |
Počet komentářů: 123 |
Přidat komentář |
 )
|