Když se vyhlásilo řízení, přišlo celkem dost článků. Kapacity v redakci jsou ale omezené a na všechny se nedostalo. My jsme si, ale řekli že by byla škoda tyto články nevydat. Mnohé skýtají zajímavé informace.
Jak už jsem uvedl, jde o články uchazečů, kteří se na post redaktora nedostali. To však neznamená, že odmítáme jejich spolupráci. Právě naopak na poli externí spolupráce je uvítáme více než rádi. Další z uchazečů, kteří byli přijati, mají své články uvedeny zvlášť jako normální články novin. Nuže pojďme se společně podívat na širokou nabídku různorodých témat. Věřím, že každý si něco vybere.
Elrond z Noblesu
Yoko Injection – I. Díl
Vítejte u úvodního dílu seriálu o scriptování v Yoko Injection. V dnešním díle si vysvětlíme, co to vlastně to “íčko” je, kde ho seženeme, jak ho rozchodíme s Kelevarským klientem a kde seženeme nějaké ty základní scripty.
Co je to Yoko Injection?
Yoko Injection je externí program navžený pro usnadnění hry, podobně jako UO Assist, nebo Razor (které jistě většina z vás zná). Oproti výše zmíněným má však jednu obrovskou výhodu – není omezen tím, co můžete dělat. Narozdíl od Assista, nebo Razora, se zde totiž makra nenahrávají klasickým způsobem (kliknout na nahrávání, provést nějakou akci a ukončit nahrávání), nýbrž se píšou ve formě scriptu, který může vypadat například takto:
sub doplnit_regy_50()
var pauza_presun = 1000
var i
dim regy[7]
regy[0] = 0x0F86
regy[1] = 0x0F7B
regy[2] = 0x0F8C
regy[3] = 0x0F88
regy[4] = 0x0F7A
regy[5] = 0x0F84
regy[6] = 0x0F8D
regy[7] = 0x0F85
AddObject(“pytel”, “Oznac pytel do ktereho se daji regy”)
AddObject(“bedna”, “Oznac bednu s regama”)
For i = 0 to 7
UO.FindType(regy[i], -1, “pytel”)
UO.MoveItem(“finditem”, -1, “bedna”)
Wait(pauza_presun)
UO.FindType(regy[i], -1, “bedna”)
UO.MoveItem(“finditem”, 50, “pytel”)
Wait(pauza_presun)
Next
UO.Print(“Hotovo!”)
end sub
Toto byl například script, který si vyžádá zaměření pytle s regama v backpacku, zaměření bedny s regama a doplní vám regy v pytli tak, aby bylo od každého 50. No řekněte, dokázali byste si udělat takové makro v UO Assistu nebo Razoru? Jsem si jistý, že ne. A v tom je právě síla Yoko Injection, dá se v něm udělat prakticky cokoliv!
Kde to seženu?
Máte dvě možnosti. Buďto si jej stáhnete z oficiální stránky link, které ale nepodpruje clienta 6kové řady (podporuje s patřičnou úpravou některých souborů) a nebo si můžete stáhnout yoko od nás.
Jak to rozchodím?
Jako první si upravíme konfigurační soubory pro podporu klienta 6.0.4.0, otevřeme tedy soubor Ignition.cfg a vložíme do něj řádek:
"6.0.4.0" f935721f 204000 : 00419E9A = 3B, 00419EA4 = 3B, 00419D9F = 3B, 0041A979 = 3B C9 0F 84
nyní si otevřeme soubor ilpatch.cfg a vložíme řádek:
"6.0.4.0" f935721f 00204000 : 0041a96e = 84, 00419da9 = 3b c0
Budeme samozřejmě potřebovat clienta verze 6.0.4.0, toho můžeme stáhnout zde (link na download)
To bychom tedy měli vyřešenou podporu clienta 6.0.4.0, teď se můžeme vrhnout na vlastní nastavení Yoka.
Po spuštění ilaunch.exe na nás vybafne okno spouštěče, viz. obrázek.
Vysvětlíme si tedy jednotlivé položky.
Client dir - cesta ke složce, ve které máme nainstalovanou Ultimo
Server - server, na kterém chceme hrát
Address - IP adresa a port serveru
Client - s jakým clientem chceme hrát
Executable - cesta ke klientovi
Ignition.cfg - cesta ke konfiguračnímu souboru yoka, ignition.cfg
Use Injcetion - použít injection, pokud není zaškrtnuté, spustí se nám jenom čistý klient
Exit after launch - zavřít okno spouštěče po spuštění klienta
Nyní musíme nastavit Server. Provedeme to tak, že klikneme na tlačítko Edit List vedle rolovacího menu Server. Objeví se nám toto okno:
Klikneme tedy na tlačítko Add a vyplníme stejně, jako je na obrázku. Poté nezapomeňte dát save a potvrdit OK. Nyní na úvodní obrazovce vybereme Client: Kelevar.
Dále musíme nastavit cestu ke clientovi, to provedeme zvolením Edit List u rolovacího menu Client, zobrazí se nám toto okno:
Opět zvolíme Add, vyplníme jako na obrázku (jen nezapomeňte pomocí Choose najít vašeho klienta verze 6.0.4.0), klikneme na Save a potvrdíme Ok.
Na úvodní obrazovce nyní již můžeme vybrat našeho clienta. Ještě pomocí Change najdeme náš Ignition.cfg (v adresáři s Yokem) a můžeme kliknout na Launch.
Nyní se nám již spustil client a Yoko, budeme se tedy věnovat nastavení vlastního Yoka, takže Login a Heslo ještě nevyplňujte.
Pro správný běh klienta jsou důležité nastavení Encryption, já mám None (Ignition), ale funguje i s 3.0.6 (OSI > 3.0.6), akorát vám nebude fungovat buff bar, CLient :400c Fix a No client hung message (to sice není nutné, ale omezí to padání klienta). Rozhodně bych nedoporučoval zaškrtnout Light, je to věčné světlo a myslím, že RT by to mohli brát jako porušení pravidla G1.
Mno, teď již můžeme vyplnit Login a Heslo a vesele se přihlásit. Prozkoumání dalších záložek již nechám na vás, na záložce Skills najdeme hodnoty skillů, včetně zobrazování přírustků, Object types a Objects - zde máme nadefinované typy a serialy různých objektů, o tom ale až jindy, Display - určuje co a jak se má zobrazit v horní liště, hotkeys - přiřazení kláves k jednotlivým funkcím scriptu, Script - vlastní okno pro script, máme zde možnosti jako načíst script (tlačítko Load) atd. Snad za zmínku v tomto díle ještě stojí, že script ukončíme tím, že jej vybereme v seznamu spuštěných scriptů a klikneme na Terminate.
Takže, to je pro tento díl vše a my se uvidíme u dalšího dílu, ve kterém se již budeme učit jak tvořit vlastní scripty.
U dalšího dílu se na vás těší Elrond z Noblesu.
Hammers
Tak a je to tu první nedělní turnaj roku 2009.Hráčů na tomto turnaji bylo poměrně hodně.První arénu měl nastarost Counselor Farewell ve své nádherně modré róbě a se svoji hezkou zbraní a druhou arénu měl nastarosti Seir Heimdall,který měl nastarost i lukostřelbu.
Ano a konečně sme u výsledků začneme u Soubojů v Aréně.1. byl Dirty Bastard,2. byl Fergas,a 3. byl Carver ano Dámy a Pánové zatleskejte těmto bojovníkům kteří se vypracovaly až na vrchol. Ale to není všechno nyní jsme u Lukostřelby a tady jsou výsledky:1.Kvari s výkonnem 535,2. Assasin s výkonnem 525,3. Kantry s výkonnem 515.Blahopřeju vítězům a ti co prohráli ať nestrácí sílu bojovat.
Frog
Jako první podstoupil můj ´´výslech´´ Nekromant, člen Temného Kultu,
mág jménem Smrtka.
Rozhovor se Smrtkou:
Frog: Na úvod bych se chtěl zeptat, co jsi všechno musel udělat pro
to aby jsi tuto magii získal ?
Smrtka: Mohl bych na tuto otázku odpovedet, ale neudělám to. Temný
Kult má své interní záležitosti a nepovažuji za vhodné vynášet ven
informace, které by mohli ohrozit naše adepty.
Frog: Dobře, děkuji.
Frog: Jak svoji magii využíváš ?
Smrtka: Naše magie se dá využit na 2 věci. Primární je samozřejmě
zabíjeni a ničení všeho dobrého a ctnostného v království.
Druhořadé je vydělávání. V dnešní době, kdy se Temny Kult dostal do
podvědomí obyvatel kralovstvi je potřeba i jistý kapitál na kvalitní
EQUIP. Toho se dá získat harvestem na jistých místech, v čem nám
pomáhá Animate Dead - oživení příšer.
Sečteno odečteno, primárně využívám magii k zabíjení a tyranii
nepřátel. Sekundárně k vlastnímu obohacení - výbavy jsou drahé.
Frog: Mohl by jsi prozradit, která kouzla jsou vhodná na PvP, a
která zase do dungu či na jinou činnost ?
Smrtka: Vypíšu Ti charakteristiku všech kouzel, pěkně popořadě:
Summon undead - vyvolá nemrtvého pomocníka - rychlé kouzlo, vzhledem
k náročnosti na nekro regy je téměř nepoužitelné (maximálně na
zmatení cíle).
Animate dead - oživí monstrum, které mi bude sloužit (výborné k
oživovaní draků/seekerů/dread spiderů). S jejich pomocí je průchod
dungeonem /náběh na skupinu dungařů téměř hračka. Chce si to jen
dávat pozor, aby Vás stále poslouchaly.
Liche Form - proměna v licha na určitý čas (nejde dispelnout). Liche
má zvýšenou regeneraci many ovšem trpí nízkým intelektem. Občas
používám při průchodu dungeonem (je to ale spíš rp záležitost).
Touch od Death - kouzlo, které se stále ladí. Dává jed, curse a
poškození (momentálně mind blast). Plošné útočné kouzlo s ohromnou
náročností na magickou energii (50 many !). Výborné ke zrušení
invisportu a otrávení protivníka.
Fire Bolt - nejúčinější kouzlo, má 3 složky (fire/magic/armor). Je
rychlé s malou manovou náročností. Temný Kult má od temného pána
zvýšenou nekromancii, odměna za naše služby.
Hallucination - obět´ dostane halucinace, po čase mu kouzlo drainuje
manu/staminu. Slouží ke zmatení protivníka. Žádný jiný význam nemá.
Sečteno odečteno:
PvP : Touch of Dead, Fire Bolt, Hallucination
PvM : Summon undead, Liche form, Fire Bolt
Frog: Uf, velmi vyčerpávající odpověď.
Frog: Která kouzla, jsou Tvá nejpoužívanější?
Smrtka: Cunning a Recall
Frog: A z Temné Magie ?
Smrtka: Fire Bolt a Touch of Death
Frog: Jaký je Tvůj názor na rozšířené debaty o tom, že jsou
Nekromanti téměř neporazitelní a že jsou oproti Paladinům a lidem s
Bílou magií zvýhodněni ?
Smrtka: Neporazitelní, to je jakoby někdo říkal,že mají nějakou
LEPŠÍ obranu, než jiní. To není pravda. Máme úplně stejné HP a
možnosti equipu, jako Vy. Co víc, nemáme žádné frakční štíty, jako
Paladinové/CH/O, takže se musíme spolehnout na vlastní nebo HM
štíty. To že několik z nás využívá drahé equipy je věc druhá.
Logicky s equipem za 300+ tisíc máš vetší šanci přežít, než s
equipem za 30 tisíc.
Máme silnější útok, to ano. Systémově jsme však na obranu stejně
slabí, jako kdokoliv jiný. To že se umíme léčit je věc jiná.
Frog: Dobře, a ted´ poslední otázka.
Frog: Co říkáš na umístění učitele Bílé magie do bludiště kam mohou
i vrazi ? Je to správné aby příslušníci Temného Kultu bojovali již
proti novým ´´bílým´´ mágům nebo jsi názoru, že Nekromanti nemají co
dělat v blízkosti tohoto učitele či na to máš svůj jiný názor ?
Smrtka: Učitel je umístěn správně. V místě,kde se nacházel starý
Elaron.Je dobře, že mají Nekromanti přístup k učiteli. Nekromanti
totiž bojují proti symbolům ctností, jejich symbolem je i Book of
Light. Nekromanti tak mohou zabránit rozmnožení tohoto nepříjemného
viru.
Frog: Moc děkuji za Tvůj čas a za Tvoje velmi rozsáhlé a
vyčerpávající odpovědi.
Smrtka: Není zač. Snad si konečně lidé uvědomí, že mají stejnou
šanci zabít nás, jako obyčejnou spodinu společnosti - vrahy. Že jde
jen a jen o jejich um v boji, v neposlední řadě také o výzbroj.
Frog: Ano, přeji mnoho dalších úspěchů v boji.
Jako druhý podstoupil můj ´´výslech´´ Paladin, člen guildy Neutral
Order of Chaos, mág jménem Hakrikus.
Rozhovor s Hakrikem
Frog: Na úvod bych se chtěl zeptat, co jsi všechno musel udělat pro
to neboť tuto magii získal?
Hakrikus: Jako všichni ostatní, sehnat kameny ctností, splnit úkol
na zvoneček odvahy, získat knihu pravdy a svíčku lásky. Odproštěnej
od nekromancie už jsem byl asi rok, rok a půl předem.
Frog: Dobře
Frog: Jak svoji magii využíváš ?
Hakrikus: Kdy je potřeba, přiznám se, že poslední dobou na magii
nechodím, trochu se změnily podmínky a já nejsem na velké skupinové
boje, ale když už tak využiju třeba auru, k mojí róbě a hůlce mě to
dává velkou výhodu a hodně špatně se pak zabíjím, silence sem nějak
koordinovaně ještě nepoužíval, na hromadný heal lidi zatím nejsou
moc zvyklí, takže se nevyužije plný potenciál, recover si myslím, že
není zase tak ideální kouzlo, nebo aspoň já ho dokážu efektivněji
nahradit něčím jiným, ress jsem já snad asi ani nepoužil a nějaký
útok na nemrtvého taky ne.
Frog: Mohl by jsi prozradit, která kouzla jsou vhodná na PvP a
která zas do dungu či na jinou činnost ?
Hakrikus: Ono je to těžké.
Silence má určitě velkou sílu, je škoda, že se ale bude využívat
především k dělaní í.
Pro mne je vhodná ta Aura of Lights, ale nevím jestli ostatní za
tohle kouzlo budou chtít plýtvat tolik many.
Recover by taky nemusel být špatný, ale za tolik many je vhodnější
vypít cure potion a hodit si dvě děla a ještě mi zbude mnohem více
many. Uplatnění má spíš jako rychlé Greater Heal v paralýze.
Touch of Angel se bude moci v PvP asi také využít, pokud ale půjdou
čistě modří proti vrahům, jinak na nějaké mass modré akce určitě
dobrá věc.
Ostatní dvě jsou čistě dungařské věci Sacred dělan se hodí, a čas
ukáže jak klesnou ceny regů, jestli se vyplatí i nemrtví zabíjet
kouzlem dělaní Undead.
Frog: Děkuji.
Frog: Která jsou Tvoje nejpoužívanější kouzla ?
Hakrikus: Těžko říct, možná to Silence, pak ta Aura of Lights.
Frog: Jaký je Tvůj názor na rozšířené debaty o tom, že jsou
Nekromanti téměř neporazitelní, a že jsou oproti Paladinům a lidem s
Bílou magií zvýhodněni ?
Hakrikus: Ono se to hodně zveličuje, každý nadává a málokdo se chce
zamyslet, každý si chce hrabat ten svůj píseček a do něj si nechce
nechat sáhnout.Hodně to dělá prezentace jednotlivých lidí.Když to
občas vidím je to k smíchu.Hrát aroganci i na fóru, abych všechny
štval není dělaní řešení.V tomhle snad vyniká jen Rajhrad, který ty
kompromisy hledat chce.
Jinak u Temné Magie tam snad stačí upravit jen to Touch of Death,
protože je jasné, že pokud bude stylem jed, pak curse, a pak to hodí
mind blast, tak mi nějaké staty jsou k ničemu, neboťˇ mi stejně
nakouzlení nepomůže, ale tohle to by se mělo vyřešit a bude to jiné.
Navíc dosah je tedˇ fakt velký, mám v Razoru udělanou plochu 1280x
1024 a Nekromanta nemusím vidět, abych zásah dostal.
Snad se to podaří nějak doladit. Co se týče Bílé Magie. Ten Silence
asi bude hodně spekulativní, ale to ukáže čas. Tedˇ to měli zatím
jen lidé co třeba na nějaký Silence porty nemysleli. Až to dostane
někdo jiný bude se nadávat.
Frog: Tak jo. Mám tu ještě poslední otázku.
Frog: Co říkáš na umístění učitele Bílé magie do bludiště kam mohou
i vrazi ? Je to správné aby příslušníci Temného Kultu bojovali již
proti novým ´´bílým´´ mágům
nebo jsi názoru, že Nekromanti nemají co dělat v blízkosti tohoto
učitele či na to máš svůj jiný názor ?
Hakrikus: Nevím, jak to tedˇ přesně je,ale vadila mi jedna věc, že
člověk co si šel Bílou Magii udělat, o věci dokázal přijít a nemohl
to opakovat. Tedˇ je to snad nějak už řešené nebo aspoň přes bank
kit. To, že se tam tedˇ dal antimagic je dobrá věc, přeci jen by
bylo hodně zlé kdyby v blízkosti mistra Bílé Magie se proháněli
Nekromanté a kouzlili. Možná by nebyli od věci nějaká modrá npc na
styl strážných ve Windu. Spíš mi vadí zabiíení hlavního npc na
odstranění nekromancie, měli by ho dejme tomu bránit a ne ho
zabíjet, aby to nemohl někdo jiný udělat, tohle je podle mne
nesmysl, ale někomu se to zdá jako skvělá věc.
Frog: Dobře, děkuji za Tvé názory a čas.
Hakrikus: Není zač.
Rozhovor s poradcem Bassem IV.
Frog: Ahoj Brassi ! Mohl bych Ti položit pár otázek ?
Brass IV: No myslím, že si na Tebe trochu času udělám, když to nebudou otázky na tělo. *usmál se*
Frog: Ty jsi známý jako Poradce v Tutoriálu vid´?
Brass IV: Tak neřekl bych zrovna známý. My poradci pracujeme v utajení. *usmál se*
Frog: Na úvod bych se Tě rád zeptal jak ses k této funkci vůbec dostal ?
Brass IV: Jej to už nějaký ten pátek je, ale na tohle nikdy nezapomenu. Xara vyhlásila konkurz
na poradce a já jsem se přihlásil jako další spousta lidí. Asi po měsíci jsem napsal e-mail Xaře s dotazem jak to vypadá. Dozvěděl jsem se, že konkurz je uzavřen, a že výsledky zapomněla zveřejnit, ale za moji "aktivitu" mě do skupinky Poradců také zařadí, a od té doby tam jsem.
Frog: Co Tě vedlo k tomu tuto funkci vykonávat ?
Brass IV: Kdo ví. Možná nuda, možná jsem chtěl pomáhat nebo touha být nějak prospěšný. Je toho spousta. Ale především asi ta pomoc lidem ale i RT.
Frog: V čem vlastně spočívá tato "práce" nebo co je Tvým úkolem dělat ?
Brass IV: Tak moje pracovní půlhodinka spočívá v tom, že se objevím v tutoriálu, proběhnu se tam, a když někdo potřebuje poradit nebo jen tak prohodit pár slov tak to udělám mile rád. *usmál se*
Frog: Co Tě na této "práci" baví nebo nebaví ?
Brass IV: Nejvíce mě baví utíkat před lidmi a nebaví mě, když mě “špehují” GM, hlavně strejda Narval. Ne teď vážně, líbí se mi, že mě tam lidi berou jako někoho.A můžu si s nimi leckdy i dobře popovídat a zasmát se. Ještě mě baví pořádat turnaje a dívat se na nováčky, kteří se snaží porazit svého kamaráda. *směje se*
Naopak mne nebaví čekat, co někdo napíše, když něco potřebuje. V tutoriálu jsou také lidi, co píšou pomalu a já mám na práci, třeba ještě něco jiného a to čekání mi jde proti srsti, *usmál se* ale přežít se to dá. *směje se*
Frog: Za jakým účelem za Tebou lidé nejčastěji chodí ?
Brass IV: Nejčastěji za mnou chodí lidé s tím, že jim nestoupá daná dovednost, popřípadě kde najdou nějaké věci.
Na třetí místo bych asi dal to, že potřebují bednu na úkol, kterou prodávám a na konec si za mnou chodí jen tak popovídat.
Frog: Dobře, děkuji Ti za rozhovor.
Brass IV: Není za co, rádo se stalo. *mává*